Direktlänk till inlägg 7 september 2015

Första inlägget! Lite om mig själv och vad jag vill blogga om :)

Av Dennis Nilsson - 7 september 2015 16:02

Jag bloggade ju en del innan för ca 2 år sedan, vilket jag tyckte var roligt. Då skrev jag om allt från datornördar(jag själv) och om träning och hälsa. 

Som jag skrev i min presentation så blev jag ju sjuk i en kornisk tarmsjukdom, vilket jag verkligen inte tänker låta hindra mig och mitt liv. För er som undrar vad det innebär får gärna googla er fram till det "Ulcerös Kolit". Jag har nu varit "skov fri" i ca 9 Månader, vilket innebär att jag inte har så mycket symptomer. Så har jag tagit min träning till nästa steg nu, började efter skovet att äta upp mig ordentligt, vägde 98 kg innan min sjukdom och gick ner till runt 67 kg när jag var som sjukast och fick bli inlagd. Under de första månaderna som jag var "frisk" så åt jag allt jag kunde komma åt (som magen klarade av), det gick ganska fort för mig att gå upp till över 90 kg, närme 100. Men när man går upp snabbt så kommer ju även fettet med på den biten. Så i mina ögon så fanns det ett enkelt sätt att bli av med det, "deff". Har dietat mycket förut när jag var frisk, så vet vad det innebär, men aldrig när jag var sjuk. Maten jag kunde äta då går inte att äta nu, allt blir mer komplicerat. Vill man riskera att komma i ett skov för att få magrutor till sommaren? Men jag testade att "deffa" under 22 veckor på test då så att säga, inte hålla kosten till 100% men endå att tappa fett. Anser själv att det gick bra, mådde bra och magen klarade det. Gick från ca 96kg till 85kg under dessa veckorna och kom ner på ca 10% kroppsfett. Jag har snackat mycket om att jag skall tävla i bodybuilding eller liknande, vilket jag fortfarande har i tankarna, men kanske om 2 år? Vill hitta en balans i mitt liv så magen klarar allt, tar på krafterna att dieta hit och dit! Just nu har jag precis börjat bulka, vilket jag planerar att göra till slutet av April, målet med bulken är att bygga så mycket jag hinner under dessa månaderna, hoppas på att ligga mellan 96-100 kg och endå inte överstiga 12% kroppsfett. Och vad väntar efter bulken? Jo deff såklart, men denna gången blir det all in så att säga, målet med den dieten är självklart att gå ner massa i fett och bibehålla muskler, men satsar att komma en bit under 6% kroppsfett den gången. Det är mycket sånt jag håller på med i mitt liv, dietar hit och dit för att få den perfekta kroppen tillslut. Det är ganska roligt om man kollar i min garderob T.ex där finns kläder från M till ett par XL(3Xl om jag inte minns fel), så jag är verkligen en stjärna på att pendla i vikt och storlek. Som jag skrev i min presentation så vill jag gärna ta upp era frågor och tänk ang detta? Så kommer ni på något ni vill att jag skriver om, T.ex Kosttillskott, dieter, träningsupplägg? Vad som, så bara kommentera! :) Jag självar tränar 1 gång om dagen, ibland mer, men sällan mindre, Jag är 184 lång och väger i nuläget 88 kg! 

Och ja, jag skriver som jag pratar! ;)

Ha det bäst! =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dennis Nilsson - 11 september 2015 19:11


Hej alla! Har inte hunnit skriva något nu på någon dag, har varit väldigt trött! Har faktiskt gjort 2 riktigt grymma pass denna veckan, så hela kroppen känns nästan! Det ena passet blev det Rygg, körde ett riktigt roligt marklyfts pass, inte bara...

Av Dennis Nilsson - 8 september 2015 20:18

Tjenare! Idag kom ett sånt pass, som jag aldrig vill vara med om! Vaknade ca 06, vilket jag aldrig gör! Men va riktig pigg och taggad på att köra ett ordentligt ryggpass, fixade en ordentlig frukost och åt mina vitaminer som jag skulle! Har nästa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards