Direktlänk till inlägg 8 september 2015

Ett sånt där pass som man inte vill vara med om, "stålmagen" talar!

Av Dennis Nilsson - 8 september 2015 20:18

Tjenare!

Idag kom ett sånt pass, som jag aldrig vill vara med om! Vaknade ca 06, vilket jag aldrig gör! Men va riktig pigg och taggad på att köra ett ordentligt ryggpass, fixade en ordentlig frukost och åt mina vitaminer som jag skulle!

Har nästan alltid mina pass i huvudet planerat, när jag börjar med övning 2 så känner jag hur ont jag får i mage. Liksom inte så att det gör ont så att man kan ignorera det, utan mer som att någon hugger en kniv i magen, men jag biter ihop! Men in på övning 4 så går det inte längre, börjar tappa fokus på träningen och känner att det inte går längre. Det är T.ex den typen av hinder som jag får jobba med, bara kommer från ingenstans. Om där finns någon som också har Ulcerös Kolit, så tänkte jag jag skriva lite lätt vilken typ av kosttillskott jag själv tar. 

Kreatin har jag nyss börjat med, för folk med känsliga magar rekommenderar jag starkt att ta det i samband med mat. Jag testade att ta det precis som jag alltid gjort förut, dricka rakt upp och ner. Men efter 5-6 timmar så sa magen ifrån skarpt, slutade med ca 5 toabesök, sedan var det ur systemet. Så ta kreatin med maten, så bör det gå super!

Protein tar jag också, då kör jag inte vassleprotein utan "beefprotein", funkar mycket bättre för min mage.

Pwo tar jag ibland, väldigt sällan, bara när jag kör tunga pass (maxningar), dock inte märkt av något med magen, men vill inte riskera något. Kasein kör jag alltid innan jag går och lägger mig, långsamma proteiner och mindre kolhydrater.I vitaminväg så tar jag Omega3, D-vitamin, multivitamin, och ZMA innan jag går och lägger mig, som är en kombination av, Zink, magnesium,vitamin B6 och Vitamin B5!

Tycker det är lite lustigt, för bara 3 år sedan så kunde jag dricka alla kosttillskott utan några problem, sa alltid att jag hade en stålmage osv haha. Idag är det tvärt om, räcker med att man tänker på chili eller liknande så börjar magen säga ifrån. Man får lära sig vad magen tåler och inte tåler, tror inte att kosstillskott är bra i längden för någon människa, men tar man det under kontroll och tränar hårt så går det nog vägen endå. Riktig mat är alltid det bästa, men tränar man väldigt mycket så blir det svårt att äta sig till alla vitaminer och mineraler. Jag äter T.ex aldrig fisk, kan äta fiskpinnar, vilket innehåller ca 5% och 95% panering ;)

Fick inga frågor igår ang något ämne, så va inte rädda för att fråga något nu! 

Ha det bäst!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dennis Nilsson - 11 september 2015 19:11


Hej alla! Har inte hunnit skriva något nu på någon dag, har varit väldigt trött! Har faktiskt gjort 2 riktigt grymma pass denna veckan, så hela kroppen känns nästan! Det ena passet blev det Rygg, körde ett riktigt roligt marklyfts pass, inte bara...

Av Dennis Nilsson - 7 september 2015 16:02

Jag bloggade ju en del innan för ca 2 år sedan, vilket jag tyckte var roligt. Då skrev jag om allt från datornördar(jag själv) och om träning och hälsa.  Som jag skrev i min presentation så blev jag ju sjuk i en kornisk tarmsjukdom, vilket jag verk...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards