Alla inlägg den 11 september 2015

Av Dennis Nilsson - 11 september 2015 19:11

Hej alla!

Har inte hunnit skriva något nu på någon dag, har varit väldigt trött!

Har faktiskt gjort 2 riktigt grymma pass denna veckan, så hela kroppen känns nästan! Det ena passet blev det Rygg, körde ett riktigt roligt marklyfts pass, inte bara såklart, men testade en ny övningsform :) Gjorde som så att jag värmde upp på 60 kg, sedan när jag väl körde igång så hände följande! Varje gång jag kom upp i ett så kallat rakt läge, så hade jag 2 vänner som stod på var sida som slängde på 20 kg per gång jag gick upp i rakt läge. Så jag gjorde så upp till 180kg, sedan ner samma väg och sedan utan att vila gjorde om det en gång till, och FYFAN vad det känns gött nu! Riktigt roligt sätt att köra marklyft på, men riktigt jobbigt! Då jag bulkar nu som sagt så känner jag att jag svullnar konstant haha, så skall faktiskt börja motionera lite för att hålla ner fett % lite. Motion är något jag verkligen avskyr, verkligen något av det värsta jag vet! Hade jag haft en hiss till mitt rum en trappa upp så hade jag nog kunnat tänka mig att ta den dagligen! Men finns inga genvägar till en god hälsa antar jag, så bara att börja röra på sig lite! Det andra passet som blev bra var det jag hade idag, då var det bröst och axlar. Tog inga märkvärdiga vikter eller något, men fick väldigt grym kontakt i bopparna, så hade konstant pump vilket var gött! Tänkte skriva hur jag la upp dagens bröstpass!

Jag kommer numrera övningarna:

1:uppvärming axlar, rotaterkuff och andra rotations övningar med lätta vilket.

2:Bänkpress (8set)

3:Lutande hantelpress, med lätt vridning på händerna, (5set)

4:Bänkpress maskin, 5 set brett grepp och 4 set först brett grepp sedan tigth grepp direkt efter.

5:Lutande bänkpress maskin, 5 set.

6:Stående flyes i cablecross, 5 set

Imed jag bulkar och vill växa i volym, så ligger jag oftast på mellan 2-10 repetitioner, men de sista seten brukar jag köra till failure, vilket menas med att man kör lättare (eller tyngre) tills man absolut inte kan köra fler, personlingen föredrar jag lättare vilket där.

 

Denna bilden är efter ryggpasset!     

Och detta är en bild jag bara tog idag, då jag märkte att kreatinet börjar värka, vilket känns gött, varken pump eller nytränad! (Och ja jag fick dubbelhaka på bilden haha ;) )


Ha det bäst alla! Trevlig helg om vi inte hörs innan! :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards